III.1) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do
prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie
wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, tym samym nie dokonuje jego
opisu
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający
uzna, że Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 350.000,00
PLN
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający
uzna, że Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a)wykaże wykonanie, a w
przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanie, w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) minimum czterech usług,
których zakres merytoryczny odpowiada przedmiotowi zamówienia (tj. usług
transportu sanitarnego) o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 PLN każda,
b)wykaże, że dysponuje w celu wykonania zamówienia publicznego następującymi
zasobami, tj.: jeżeli (ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia -
Specjalistyczny Szpital Dziecięcy) wykaże, że dysponuje minimum trzema w pełni
sprawnymi pojazdami (karetkami), a mianowicie (wymagane pojazdy oraz ich
wyposażenie): -trzy duże karetki sanitarne z wyposażeniem (minimum 8 osób) - w
okresie od poniedziałku do piątku, w godz. 7.00-15.00 (+ 1 ratownik), w tym
jedna karetka jako rezerwowa - na telefoniczne wezwanie (24h/dobę), -jedna
karetka sanitarna z wyposażeniem (duża - minimum 8 osób), codziennie w godz.
15.00-22.00 (+ 1 ratownik), -jedna karetka sanitarna (duża - minimum 8 osób), z
wyposażeniem, w sobotę, niedzielę i święta, w godz. 7.00-22.00 (+ 1 ratownik),
-jedna karetka sanitarna (duża - minimum 8 osób), z wyposażeniem do transportu
dzieci dializowanych. Wymagane wyposażenie karetek: -karetki przystosowane do
przewozu dzieci: posiadające tlen (butla duża i mała z reduktorem +
nebulizator), torba pierwszej pomocy, aparat ambu (mały, duży), ssak stały i
przenośny, respirator, defibrylator, nosze oraz termotorbę do przewozu krwi,
-wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w ABS i sprawną klimatyzację (podwójną -
tj. przód i tył kabiny), -pojazdy mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w
2007 r., -wszystkie pojazdy bezwzględnie muszą posiadać odpowiednie wyposażenie
medyczne (zgodne ze standardem MZ; wszystkie pojazdy muszą być wyposażone
zgodnie z normą PN-EN 1789), -pojazdy uprzywilejowane, posiadające ważne
pozwolenia na używanie sygnałów dźwiękowych i świetlnych na podstawie art. 53
ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz art. 104
Kodeksu postępowania administracyjnego, -wszystkie pojazdy muszą posiadać
nadajnik-odbiornik radiowy (radiotelefon zainstalowany w pojeździe) na podstawie
ważnego pozwolenia radiowego (na używanie radiowych urządzeń nadawczych lub
nadawczo-odbiorczych pracujących w służbie radiokomunikacyjnej ruchomej lądowej
typu dyspozytorskiego), udzielonego Wykonawcy przez Prezesa Urzędu Komunikacji
Elektronicznej. c)wykaże, że dysponuje w celu wykonania zamówienia publicznego
następującymi osobami, skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, tj.: jeżeli (ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia) wykaże,
że dysponuje kadrą wysoko wykwalifikowanych kierowców (minimum trzech),
posiadających uprawnienia do prowadzenia pojazdów samochodowych o dopuszczalnej
masie całkowitej do 3,5t (tj. prawo jazdy kategorii B), posiadających świadectwa
kwalifikacji, posiadających ukończony kurs z zakresu: BHP, pierwszej pomocy
przedlekarskiej, podstawowej resuscytacji krążeniowo-oddechowej z wykorzystaniem
automatycznego defibrylatora zewnętrznego oraz minimum dwoma ratownikami
medycznymi, posiadającymi dyplom ratownika medycznego
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we
wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób
wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o
kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w
art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający
przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące
fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ
SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o
niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o
spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ
LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE
ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1
PKT 3 USTAWY PZP:
Pkt
3. siwz: Dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia: 3.1. Zamawiający
wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do przedłożenia
następujących dokumentów (w oparciu o treść §5 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ROZWOJU z
dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać
Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia): 3.1.1.
informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 13, 14 i 21 Pzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert; 3.1.2. oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec
niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o
zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne
lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów
potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi
odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych
należności; 3.1.3. oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem
środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 3.1.4.
oświadczenia Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje
potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do siwz).
Uwaga! Nadmieniamy, iż stosownie do treści art. 24 ust. 11 Pzp, Wykonawca, w
terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o
której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o
przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której
mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może
przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3.1.5. odpisu z właściwego
rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp.
Uwaga! Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w
odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punktach 3.1.1. - 3.1.3.
oraz w punkcie 3.1.5. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów
wymienionych w punktach 3.1.1. - 3.1.3. oraz w punkcie 3.1.5., dotyczących
podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który
nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na
zasadach określonych w art. 22a Pzp.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Pkt
2. siwz: Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w
postępowaniu: Zgodnie z dyspozycją art. 22 ust. 1b Pzp: Warunki udziału w
postępowaniu mogą dotyczyć: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia
określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, tym samym nie
dokonuje jego opisu (i dlatego też nie żąda żadnych dokumentów w powyższym
zakresie). Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść złożonego
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 2) sytuacji
ekonomicznej lub finansowej W celu wykazania spełniania przedmiotowego warunku
Zamawiający wymaga: dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. 3)
zdolności technicznej lub zawodowej W celu wykazania spełniania przedmiotowego
warunku Zamawiający wymaga: a)wykazu (wg wzoru: załącznik nr 4 do siwz) usług
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi
zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz
którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W
przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź
inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b)wykazu (wg
wzoru: załącznik nr 5 do siwz) narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń
technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z
informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, c)wykazu (wg wzoru:
załącznik nr 6 do siwz) osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
brak
(tj. Zamawiający nie wymaga w tym zakresie żadnych dokumentów)
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) -
III.6)
Oferta
powinna zawierać: 1.Sporządzony przez Wykonawcę - według wzoru stanowiącego
Załącznik nr 1 do siwz formularz ofertowy (cenowy), 2.Aktualny dokument KRS lub
CEIDG - służący do weryfikacji osób umocowanych do reprezentowania Wykonawcy
(Zamawiający zaleca dołączenie ww. dokumentu do oferty), 3.Oświadczenie, o
którym mowa w punkcie VIA ppkt 1.1. siwz. Uwaga! Przed podpisaniem umowy
Wykonawca dostarczy Oddziałowej Izby Przyjęć Pediatrii również wszystkie
dokumenty wskazane w treści załącznika nr 7 do niniejszej siwz. Zamawiający
zastrzega sobie (przed podpisaniem umowy) prawo wezwania Wykonawców do
przedstawienia pojazdów przeznaczonych do realizacji zamówienia (celem
sprawdzenia ich wyposażenia oraz stanu technicznego). INNE DOKUMENTY STANOWIĄCE
INTEGRALNĄ CZĘŚĆ OFERTY: Do oferty Wykonawca dołączy również: 1.pełnomocnictwo
do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osoba
podpisująca ofertę nie figuruje we właściwym rejestrze (lub wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej), Uwaga! Wszelkie pełnomocnictwa muszą być załączone
do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa
(notarialnie - art. 96 ustawy z dnia 14.02.1991 r. Prawo o notariacie; tekst
jednolity: Dz.U. z 2008 r. Nr 189 poz. 1158 z późn. zm.). 2.potwierdzenie
wniesienia wadium, 3.Uwaga! Stosownie do treści art. 91 ust. 3a Pzp, jeżeli
Wykonawca składa ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług,
Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny
podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi
przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego (załączając do
formularza ofertowego stosowne oświadczenie), czy wybór oferty będzie prowadzić
do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując w oświadczeniu
nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie
prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku,
4.Uwaga! W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia
publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami
gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które
określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego
podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy
wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu
przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego
Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5.oświadczenie Wykonawcy,
że pracownicy Wykonawcy będą wyposażeni w jednolitą odzież ochronną (uniformy),
wyróżniające ich tak, aby osoby postronne rozpoznawały w nich pracowników
transportu sanitarnego, 6.kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów (karetek)
przeznaczonych do realizacji zamówienia, 7.kserokopie pozytywnej decyzji Stacji
Sanitarno-Epidemiologicznej o stanie techniczno-sanitarnym karetek, 8.kserokopie
ważnych pozwoleń (oddzielnie dla każdej karetki) na używanie sygnałów
dźwiękowych i świetlnych na podstawie art. 53 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia
20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz art. 104 Kodeksu postępowania
administracyjnego, 9.kserokopie ważnych polis ubezpieczenia od odpowiedzialności
cywilnej karetek (oddzielnie dla każdej karetki), 10.kserokopię ważnego
pozwolenia radiowego (na używanie radiowych urządzeń nadawczych lub
nadawczo-odbiorczych pracujących w służbie radiokomunikacyjnej ruchomej lądowej
typu dyspozytorskiego), udzielonego Wykonawcy przez Prezesa Urzędu Komunikacji
Elektronicznej, 11.oświadczenie Wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień (w tym celu należy złożyć wypełniony i
podpisany załącznik nr 7 do siwz).